miércoles, 11 de septiembre de 2013

FENT VIA PER CATALUNYA A COP DE PEDAL. 11-9-2013.

Avui, dia 11 de Setembre, Diada Nacional de Catalunya, i com gran manifestació, la Via Catalana, una manera de reivindicar els proposits i mostrar els sentiments d'un poble, enllaçant un gran nombre de persones des de Alcanar fins El Pertús, cobrint la N-340 i la N-II, de sud a nord de la nostra Terra...pero anem al grà, per circunstancias no hem pogut acudir (lo meu amic Toni "Tractoret" i servidor), pero hem fet un tribut a Catalunya en forma de passejada ciclista, i cobrint bona part de la Via Verda del Cami de Sant Jaume, al seu pas per la nostra Comarca. Per l'ocasió he lluit un maillot "acorde" amb la jornada d'avui...em cito amb el Toni a les 8h. del mati, fresquet i amb uns nuvols que no feien gens de gràcia, i per carril bici majoritariament amb les nostres bicis (el Toni amb la seva btt nova, amb tecnologia propia dels anys 90, frens v-brake, 8 pinyons, alumini, ... una bici senzilla pero fiable, una Monty, i jo, "per igualar condicions" amb la meva veterana Giant de fa 13 anys, aixo si, amb millors components, jejeje) pedalem ja pel carril-bici del Passeig Verdaguer, atravessem el Barri de Fàtima i pel pont nou, el que està suspés enllacem amb un altre carril bici que ens durà a la zona de piscines Infinit i l'Estadi Atletic, continuem per aquest vial i ja som al Pla de la Massa, zona residencial de "alto copete", agafem l'antiga n-II i arribem a l'inici de la Via Verda Xacobea, a prop de Sant Genís...tram de 12 qms que finalitza a Sta. Maria del Cami, tram ideal per passejar amb la bici amb molta tranquilitat i per tots el publics, amb fred anem pujant, jo més be que el Toni i atravessem Jorba, Cal Tetes, l'Area de Servei i en pujada sostingudeta arrivo primer a Sta. Maria del Cami, on m'aturo a l'area de Descans habilitada pels ciclistes i pelegrins...al cap de 6 min. arriva el Toni, on he pogut apreciar que ha millorat algo amb la bici, i espero que continui amb aquesta dinàmica. Desfem el cami,pero aquest cop per la N-II baixant a tot taco i passant fred, força fred...arribem a Jorba a les 9'45 h i ens aturem a esmorzar al Rest. La Gallega, en companyia d'altres ciclistes i caminaires....lloc recomenable per la sencilleza i bon preu dels esmorzars, apart d'un bon tracte...podriem dir que alli fan esmorzars "low-cost", cosa que no treu que siguin bons, i com detall alhora del café uns xupitos de crema d'orujo molt bons per compte de la casa...i a un preu anti-crisi, que és d'agrair....al cap de 1h. continuem pel carril bici Xacobeu i arrivada per carretera al Moli Nou, Ronda del Rec i cap a casa...36 qms i 2 h. de pedalada real, arrivan a una hora pruden per atendre compromissos. En definitiva, una passejada en bici almenys per manifestar els nostres sentiments vers Catalunya. Salut i pedals i....Visca Catalunya!!!