Vistas de página en total

sábado, 21 de septiembre de 2013

3ª CICLOTURISTA 100% TONDO. 21-9-2013.

Bones de nou!!! No sé per on començar, son tantes les vivencies i cosetes a detallar, que deunidó....podria parlar de la Xarxa Viaria catalana, o si més no anar d'Igualada a Sant Joan les Fonts en 1h 20 min en cotxe "sin desmelenarme", mai millor dit, perque anys fa que vaig en "cueros cabelludos"... podria parlar d'una cicloturista que ens te a tots els amants del cycle captivats...podria parlar també d'un bons paissatges que ens ofereix la Garrotxa i el Plà de l'Estany, sense tenir la "patada" que ofereix el Pirineus, podria parlar de tantes coses...pero anirem al grà....S'imposa matinar per anar a Sant Joan les Fonts per gaudir de la tercera edició de la Cicloturista 100% Tondo, en homenatge al desaparescut, pero present als nostres cors, ciclista vallenc Xavi Tondo i partint de la base que la ruta ciclista era un dels seus entrenaments quant residia en Xavi a la Garrotxa....al seu dia, fa 2 anys, va se la meva primera Cicloturista, amb pluja i tot, i amb molts abandonaments, pero servidor va ser finisher, no podia decebre al Xavi...en fi, continuem....arribo molt d'hora, potser massa, pero a un quart de 8h ja havia gent al Poliesportiu de Sant Joan..."ni corto ni perezoso" esmorzo dins del cotxe coses de "collita propia" i despres vaig a retirar el dorsal, xip i la generosa bossa d'obsequis (veure foto), en sortint d'alli em trobo l'amic igualadí Manel, tot un màquina, que anava a fer la Ruta Llarga amb arribada a Vallter 2000, poc després em trobo al meu amic Casimiro (y yo con estos pelos...) on el seu fill Sergi també feia la Llarga, per cert, amb un registre quasi estratosfèric, també saludo a la mare i germans de Xavi Tondo... i amb la bici ja vaig cap a la zona de Sortida, on apareix lo meu amic de Barcelona, en Joan Manuel, amb la seva btt amb slicks, i decidim compartir pedals "cual salida dominical"...val a dir que també aquesta Cicloturista ha comptat amb la participació de ciclistes o ex-ciclistes professionals com Angel Edo, Pere Muñoz, Xavi Florencio, Miquel Angel Iglesias, Piedra i també lo cantant de Delafé y las Flores Azules, que ara no recordo el nom...afegim també la dignisima participació de 3 discapacitats amb hand-bikes, o sigui, bicis que es "pedalen" amb els braços. Situats a l'arc de Sortida oim un parlament en homentage a Xavi Tondo, un minut de silenci a la seva memòria i una gran detonació anuncia la sortida dels gairebé 1000 ciclistes que hi erem alli....amb lo meu amic Joan Manuel sortim a tot plat fins Castellfollit de la Roca, passant també per Argelaguer, Besalú, on un turista alemany que anava a la lluna de València una mica mes i prova un accident....per alli algú, jejeje, ha proferit tota classe de juraments en alemany damunt la bici que feien recordar a cert Canciller alemany que va gobernar fa un munt d'anys, jejeje...bona planejada i ja tenim el primer repetxó que és puja francament be, pero encara faltava lo millor, la pujada a Serinyà, amb un bon voral, i dic bon voral, perque havia una atipica caravana de cotxes, semblava la Meridiana un diumenge per la tarda.... i es que era degut a un accident de trànsit que havia passat uns qms més endevant....fals pla fins el trencall de l'estany de Banyoles, i després maca carretera circundant lo llac aquest...passem per Porqueres, atravessem Banyoles per un passeig amb forces plataners, i ja estem pujant la Creu de Rodeja, amb una relació còmoda, baixada fins a Mieres, on hi ha un avituallament on prenc una cocacola i algo de fruita i ja toca pujar el Collet de Collitzà, amb bones rampes i guanyant altura, alternant també alguna baixada i fals plà...alli lo meu amic Joan Manuel ha donat un bon recital, lo dia que tingui una flaca, jejeej... després toca la pestosa pujada quasi en linia recta fins a Santa Pau...alli jo anava apurat, es que portava massa roba, i estava suant com un pollastre...ens aturem a l'avituallament, per cert, de luxe...faig un strip tease parcial i fent gala del pecat capital de la gula em cardo un "festin" de primer ordre, on el meló ha sigut el rei, jejeje...continuem em pujada i ben accentuada, tot i aixi anavem adelantant a ciclistes ni que fos a 9 km/h....arrivem a la Fajeda d'en Jordá, un ratet de plà i baixada despendolada fins Olot, atravessem la capital de la Garrotxa, la Canya i ja som dos quarts d'una a Meta...bona dutxa, em canvio, i més tard amb el Joan Manuel anem a menjar algo per gentilessa de l'Organització...plat de pasta, entrepa, platan, beure, tot correcte...aprofito per saludar a la familia d'en Xavi Tondo i acomiadar-me, despres un bon cafe amb el Joan i també m'acomiado d'aquest bon amic....la sortida??? gairebe 70 kms i un promig discretet, almenys he pogut gaudir dels paissatges que ofereix aquesta zona....sobre l'organització, correcta, molt correcta....tot ben senyalitzat, bons avituallaments, i un bon ambient...continuem pedalant, que lo diumenge que ve tinc "exámen". Salut i pedals!!!!








2 comentarios: