domingo, 29 de julio de 2012

RUTA DEL BAKALAO AMB LA FLAKA. 29-7-2012.

No es la Ruta del Bakalao que us imagineu, no parlaré del Pont Aeri, Chasis, La Central o les discos valencianas on sonava la música màquina fa quasi 20 anys, encara que de màquines hem sigut uns quants entre bicis i els seus genets, jejeeje.... en la grupetta del CC Eddy Mur, per norma, tenim per costum fer la sortida avans de les vacances (per alguns) anar a Rocafort de Queralt i al seu Restaurant gaudir d'un esmorzar a base de bacallà. Avui he tingut el gust per rular per alguna que altre carretera inédita, i tastar tota classe de textures d'asfalt.

A les 7'30h ens fiquem en marxa servidor i tots els compis de grup, una vintena llarga de ciclistes, i ja estem enfilant el lateral de la A-2 fins Sant Genis i Jorba, a roda i molt bé... el company David i jo anavem comandant el pelotó... passem pel Pont del Ganxo i ja estem pujant a Sta. Maria del Cami amb bon ritme, arrivem a la Quinta Forca, en temps s'ubicaba la Discoteca Que, on anava tot el pijerio d'Igualada i voltants, jejeej... i pujada entre bones ombres fins Argençola, on he pujat divinament, pero on m'han neutralitzat, jejee... rodejem aquest poble i per una pista amb un asfalt que ningunejava al pavés de la Paris-Roubaix i algun tram cimentat, anem baixant i rodant tambe per un fals plà, on al repetxo d'Aguiló han començat els piques dignes d'un Premi de la Muntanya, baixada a roda i a tot plat fins Sta. Coloma, amb temps de fotre un pal i ja estem enfilant la pujada a Raurich per llavor baixar per la cta. de Guimerà, estreta i amb moltes corbes, i agafem el trencall de Savallà del Comtat, amb el seu pepinillo mortirolenc per despres suavizart-se la pujada i finalitzar l'ascenció a aquest poble amb la costa del cementiri,un tant pestosa.... baixada fins a Conesa per una carretera estreta pero molt bona, i passat Conesa per fals plà i una cta. més ampla i amb el paviment rugós, fem una baixada molt divertida i on he perdut la roda del grup... i aixó que ja ni freno baixant, jejeej... per arribar a Rocafort de Queralt i previament a l'esmorzar ens hidratem amb suc d'ordi a la terrassa del Restaurant del mateix nom...passem al menjador, i excel.lent esmorzar (encara que a un preu una mica picant, pero bé, un dia és un dia....) on el bacallà ha sigut el puto amo.... al romesco, o el mixte d'esperdenya amb escalivada i anxoves i el mencionat bacallà... bon jalar i bon rotllo, i a les 11'15h decidim la tornada, i com no, pujar el Coll de Deogràcies, on he donat un recital, jejeej... al coronar trenquem per una ruta inédita per mi... la pujada a Vallespinosa, uns 4 qms. que és fan força be... arrivada a aquell lloc i per una pista amb un asfalt desastrós, una pujadeta una mica pestosa i baixada despendolada fins Pontilis, on he disfrutat molt, malgrat el paviment... des de alli cap a la cantera, per fals pla i a platet, enfilem una pujada guapa, i poc després, passat el trencall de Sant Magí, enllacem am la cta. de Miralles a tot taco i en suau baixada... desde les 4 Carreteres, tot un clàssic, planejar, pujar el repetxons de Cal Escolà i la  Portella per baixar a Montbui a bona velocitat... en aquest tram aprofito per despedir-me dels meus companys, donat que tenia que estar d'hora a casa, i passat Montbui decideixo tastar la Ronda Sud que em durà fins Vilanova del Cami, tram de carretera amb un bon voral, pero amb el vent de cara he tingut que ficar ferro en el seu tram plà... arribada a casa i una altre sortida més al sac. Uns 100 qms. i un promig de 24 per hora... ruta amb perfil trinxacames, tot un puja i baixa molt amé i divertit, i en bona companyia. Salut i Pedals i.... bones vacances!!!