martes, 24 de julio de 2012

SORTIDA CARRETERA A BIOSCA AMB UN ACOMPANYANT DE LUXE. 24-7-2012.

Avui tenia festa a la feina, i m'he citat amb els companys del Dimarts, avui en petit-comité... hem sigut 3: Juan, Regino (que ens ha acompanyat fins Calaf, i ha donat la volta per un compromis puntual), i servidor. Per remarcar, cal afegir que poc avans d'arribar a Copons s'ens ha afegit un amic meu del FB, en Jordi, de Sant Sadurni d'Anoia, inmers en la seva aventura pirinaica de ciclar 3 dies i fer 700 qms.

A les 8h. em fico en marxa amb el Juan i el Regino, i a rodeta fins Sant Genis, Jorba, enllacem amb la cta. de Calaf i poc avans d'arribar a Copons ens trobem amb el Jordi, que portava uns quans qms. a roda meva, jejeej (i jo sense fer cas), al final es fica a la meva altura i ens donem a coneixer... en plena pujada de la variant de Copons, uffff, uffff!!!! aprofitem per saludar-nos i acomiadar-nos, de moment, dic de moment, perque amb els meus habituals amics anem rodant passant per Sant Puvim, Prats de Rei, i al arrivar a Calaf trobem al Jordi aturat, donat que tenia problemes amb la cadena de la bici, solventat aquest trangol (el Regino ja havia donat la volta), el Juan i jo decidim compartit uns quants qms. fins a Biosca amb aquest màquina... en efecte, ja estem baixant de Cal Sugranyes a tot plat, i passem per Castellfollit, Torà tot xerrant els 3, arribada a Biosca en un pet, foto de rigor i definitivament ens despedim d'en Jordi, tot dessitjant-li una bona megarruta amb la seva Flaca. En Joan i servidor fem parada i fonda a Can Borres, on ja és com casa nostra, i l'amic Jorge, com es habitual, ens dispensa un bon esmorzar i a bon preu!!!!.... a les 11h. decidim la tornada i donem pas a l'improvisació... amb un vent de cara i una temperatura agradable engaxem la cta. de Guissona anant fent, i passat el camp de Golf, trenquem fins Massoteres, i després la divertida carretera de Palouet amb els seus tobagans... en poc rato estem ja a Torà i decidim pujar a Ivorra, en una excel.lent carretera, on al final hem pujat al trencall de Vicfred en un tram una mica pestòs, tot s'ha de dir... un parell de tobogans i ja som a Portell, i pujadeta suau fins vora Sant Ramón... alli agafem la cta. fins Ferràn, i poc després comença tot un tram de carreteres i pistes asfaltades inèdites per mi (merci, Juan)... pujada suau fins Pujalt, amb els seus refugis anti-aeris de la Guerra Civil, i per una carretera alternant pujades i baixades arribem a l'Astor, atravessem aquest maco poble, i pujada recta de 3 kms fins a la cta. de Sant Guim... baixem Mas Vilar, i cap a Veciana per la seva pista on pots correr com un llamp. tram fisn a Copons a tot plat, i ens aturem per omplir les catxarres d'aigua a la seva font, després cap a Jorba, Sant Genis i arrivada a Igualada, amb temps de recuperar sals amb suc d'ordi. Sortida bastant trinxacames després d'esmorzar, uns 115 qms. i un promig lleugerament superior als 24 km/h. Salut i pedals!!!