Vistas de página en total

sábado, 2 de junio de 2012

RETORN A PINÓS, I AMB UN CONVIDAT EXCEPCIONAL. 2-6-2012.








Pinós... la meva muntanya sagrada, per pujar amb la Flaca, el bell mig de Catalunya, i avui he comptat amb la participació del meu amic Antonio, vingut ex-professament des de el Penedés per degustar les rutes de la meva Catalunya del Mig,jejeje... apart dels diversos aromes que hi han per alli (granges de porcs, jajaja... i mosquits). Em trovo amb aquest company vora les 7'30h del mati, al Carrefour que hi ha a prop de casa meva, i au, a donar pedals... arrivem a la part alta d'Igualada i una altre sorpresa, ens trobem al meu company de grupeta, el Joan Diaz, que en companyia d'uns altres anava a Sort!!!, diabolic aquest Joan, rés... en un mati despejat i encara sense gaire calor ja estem pujant a Sant Genis pel lateral de la A-2, passem per Jorba, i cap a Copons, amb la seva pestosa variant on el meu amic ha demostrat que te un nivellàs... seguim pujant i l'amic Joan ens atrapa, ens dona un pal i el meu colega Antonio atrapa la seva roda, i jo a distància i sense enterarme de les pestes que explicava el Joan al meu partenare, jejeje... passem per Prats de Rei, i el trencall per anar a Calaf ens despedim... agafem el trencall esquivant els clots i atravessem Calaf per enllaçar amb la cta. d'Aleny.... baixada guapa i pujada matadora fins Aleny... tot planejant i baixant passem per Sant Pere dels Arcs, i en pocs qms. enllacem amb l'excelent carretera de Prades de la Molsosa, carretera en pujada pestosa i sostinguda, amb un parelll de repetxons, pero que es fa be... poc avans de Prades, trenquem a l'esquerra per una nova pista asfaltada que tot baixant i planejant ens durà fins el trencall de Vallmanya o Pinós (la pujada del cementiri)... evidentment teniem ganes de marxeta i baixem a la Sala i Vallmanya, amb una baixada molt divertida, per després agafar la carretera de Pinós, la pujada més heavy.... 5qms. i amb rampes fins el 17%... aqui se m'escapa l'Antonio i na fent... pujant, algun fals pla, rampots, i ja comença la pujada seria...cap a munt i sense cap ombra -el Sol ja començava a picar- vec l'Antonio molt devant meu i amb bones maneres d'escalador... jo fico ja el 34x25 i na fent.... enganxo l'altre rampa del 17% i poc avans d'arrivar al descansillo en quedo clavat -el cor anava una mica acelerat i he preferit curar-me en salut- 10 mts a poteta, arrivar al repla aquell, trago d'aigua i cap amunt, baixant dos pinyons... millor que l'ultim cop... i amb unes vistes de vertigent...repetxo final de propina i ja som a Pinós, amb el seu hostal... esmorzar a base de taula d'embotits i bon pa de pagés amb tomaquet i a preu imbatible, fantastic!!!... allà saludo al amic Lorenzo que venia d'Igualada amb un altre compi i les flaques... venien del Miracle i han pujat per Su....deunidó... tots els camins (4) que porten a Pinós piquen de debó... En acabar d'esmorzar sesió de fotos i ja toca baixar a Ardevol per una carretereta estreta i amb bones ombres...després fins Torá tot planejant i baixant per una carretera amb uns socavons perillossos, repostem els bidons a la Font de Can Porta, pasem per Torà i amb el Sol picant cap a Castellfollit del Boix i pujar a Cal Sugranyes, a roda i donant algun relleu... pero aquest Antonio va divi... trago d'aigua i decidim tornar per Sant Marti de Sesgueioles, tot planejant i salvant dos repetxons a Segur i Pereres, agafem la pista asfaltada a Veciana baixant a tot taco,un tram molt divertit, cta. fins Copons i des de alli fins a Jorba -altre omplerta de bidons, feia ja molta calor- i a Igualada, amb temps de pendre la cervesseta... després despedir-me d'aquest bon ciclista i preparant la visita de tornada. En definitiva, bona matinal i en bona companyia... soc conscient de que he millorat molt amb la Flaca, pero encara falta més... la sortida, uns 115 qms. i un promig bastant potable (24 km/h). Salut i Pedals!!!

1 comentario:

  1. Marcel, la subida a Pinos no tiene desperdicio, en algún momento me ha recordado al Rat Penat, me lo he pasado muy bien, espero poder devolverte la salida y que este a mismo nivel que la de hoy, será difícil, y no te quejes tanto, que vas bien, mejorar poco a poco en las bajadas y ya esta, un saludo figura.

    ResponderEliminar