domingo, 1 de abril de 2012

FENT "LA PORTALS" AMB LA FLACA. 1-4-2012.

A modo d'introito, "La Portals" es una prova bttera que abasta els municipis que circunden el Massis de Montserrat (Marganell, Monistrol, Collbató, El Bruc...) i vaig tenir el gust de participar-hi fa 2 anys amb un grat record. A la sortida carretera d'avui l'agenda completaba una ruta, si no exacta, bastant semblant a la Portals. Em cito amb els amics del CC Eddy Mur per gaudir d'una matinal ciclista com Déu mana, uns 30 y pico ciclistes, i a les 8h. ja sortim a bon ritme fins Odena i Maians, pujant suaument. Després agafem la via ràpida, la C-37, i amb un bon voral i cotxes a tot taco, jejeje... baixant a plat i ràpid, on la sensació de frescor era patent. Bifurquem per l'antiga cta. de Manresa i passem per la Font Nova i arribem a Sant Salvador de Guardiola, atravessem aquest bonic poble i amb les muntanyes de Montserrat a la vista, i encetem un tram inedit per mi, la pujada pepinera al Graell, en una carretera estreta y amb bones ombres, on hem disfrutat tots plegats... enllacem amb la carretera de Can Maçana en suau pujada per després agafar el trencall de Marganell i a baixar altre cop... a uns 4 kms parem a esmorzar a un rest. "de cuyo nombre no quiero acordarme", amb un servei molt lent i un esmorzar discret, aixo que habiem demant l'esmorzar al sortir d'Igualada per telefon... en fi. Aqui ja em feia recordar algo la Portals, pedalant per sota Montserrat. A les 10'45 h. emprenem el retorn -els pross a fer els Onze i els "amateur" per una ruta alternativa, pero quasi tant dura com l'altre. Baixem, encara amb fresqueta, fins Castellbell, passem per les seves Colonies Textils, a la banda esquerra del Llobregat, i arribem a Monistrol, on agafem la cta. d'Olesa i poc després ja trenquem cap a Collbató, per la cara de solei de Montserrat i amb una calda cosa fina... 6 kms de pujada pestosa i una mica avorrida, pero pedalant amb alegria. Arribem a Collbató i a continuar pujant fins el Bruc pel lateral de la A-2, que amb la calda era quasi un suplici, jejeje... agafem l'antiga N-II i passem per Montserrat Park i el mitic Coll del Bruc, jajaja... per llavors baixar per les seves paelles, breu tram d'autovia permés als ciclistes perque no hi ha altre via alternativa, seguim baixant per Can Llucià, atravessem Castelloli, Cal Alsina, Sant Sebastià i pujar pel Pla de les Gabarreres. Jo com que anava despenjat m'he dignat a fer la volta a Odena per recalar al Poligon d'Igualada i prendre la cervesseta amb l'amic Carmelo, donat que els altres tenien que anar a beneir el Ram, jajaja.. 83 qms. i un promig proper als 24 km/h. Sortida xula i on ja ens fa pensar en l'idumentaria d'estiu. Bons pedals!!!