Vistas de página en total

martes, 15 de mayo de 2012

TERRA DE REMENCES. 13-5-2012.








Bé, al meus anys ja tinc la meva segona cicloturista al sac, i res que millor que la Terra de Remences, la proba més multitudinaria a Catalunya. Serveixi d'introducció l'excel.lent organització de l'event per part del Club Ciclista Bas, la bona senyalització, especialament en llocs compromessos, i la colaboració d'un generós numero de voluntaris. Si afegin els bons paissatges que mostren la Vall d'en Bas, la Vall de Bianya... es tot un luxe i un plaer pel cicloturista... i algun camacu, jajajaja... Evidentment estava apuntat a la ruta Curta, no m'agrada començar la casa pel sostre, i de mica en mica ja m'atreviré amb rutes de més caché. Bon madrugón per anar a Sant Esteve d'en Bas i en companyia del meu compi de Club i amic, Josep, ens dirigim alli ben d'hora. Arribem a Sant Esteve cap a les 6'30 h i tranquilament anem a recollir els dorsals, xip i la complerta bosa d'obsequis (gels, barretes, publicitat diversa, un bidó,...), ens canviem,possem a punt les bicis amb temps d'escalfar una mica. Previament l'organització ens ha ofert pastes i café per esmorzar, tot un detall. A les 8h. comença el show amb més de 3000 ciclistes per ambdues rutes. Sortida a tot plat fins Les Presses i Olot, i ja estem a la Vall de Bianya, rodant rápidament i agafant roda a algún grupet, bon repetxonet abans del túnel de Capsacosta, i poc avans agafem la carretera que puja el Coll de Capsacosta... allà anaba adenlantant a tot quisqui, i em fico a roda d'un andorrà, tot un plaer pujar aquest Coll, es veia com anabem guanyant altura amb unes vistes molt màques. Corono i prescindeixo del primer avituallament i baixada molt progresiva fins Sant Pau de Seguries. Allà a tot plat i per una bona carretera fins a Sant Joan de les Abadesses, literalment volant, des de alli i sempre a roda d'un bon grup a plat fins a Ripoll, atravessem el bressol de Catalunya, i au!!! toca pujar el Coll de Canes, i amb el sol apretant -aixo que el mati estava nubol-, alli m'aplico i vaig pujant molt be, avituallament on paro per estirar les cames i menjar i beure algo, i a continuar pujant, amb alternacia d'algun pla, passem per Vallfogona, i sense adonar-me compte corono el Coll de Canes, amb algun que altre repetxó.... paso pel Coll de Coubet i baixada ràpida i perillosa fins Olot, pel trànsit de cotxes (fins ara haviem fet tram amb talls intermitents pel trànsit), apart de dues paelles perilloses i degudament senyalitzades pels voluntaris... alla baixava a 55 km/h pero altres a 70 o més, p'haberse matao, jajajaaj... arribem a Olot i animats pels seus veins (també en altres indrets havia public donant-nos suport), atravessem la capital de la Garrotxa, passem per un poligon i per un entramat de carreteretes veinals amb un asfalt ondulat que en castigava el meu pobre hombro i amb la mà adormida, atot plat en plena Vall d'en Bas...passant per La Pinya, Hostalets d'en Bas, i arrivada a Sant Esteve a la meta, aixo si, arribant al tall de la ruta llarga amb 45 min. d'anticipació...aixo en dona ànims per afrontar, si Deu vol, la llarga l'any vinent i fer el mitic coll de Bracons. Amb un temps de 3h 45 min. acabo els 97 qums de la proba i la posició 1133º de 1662 participants, amb bones sensacions per mi, i molt satisfet, és clar. Vaig a guardar la bici, a dutxarme i canviarme, retirar el maillot de regal i menjar algo, on em trobo companys del CC Montbui (Jordi, Gregorio, Aguera, Gemma,....) i aprofito per menjar pasta i embotits amb pa amb tomaquet i cervessa... i xarrar amb aquests amics. Després em dono una volta pels stands que hi havien per alli que donaven un ambient festiu a aquesta cicloturista, també es fica a ploure i patint pels que fan la ruta Llarga.. em trobo companys del Eddy Mur que arriben de fer la llarga, tots xops i contents, i al poc rato arriva Josep molt content i amb un bon registre... a més el nostre Club ens van entregar un Diploma al més numerós en participants, 33 ciclistes!!! ja veieu, el CC Eddy Mur, allà on va, triomfa, jejeej... Molt content per aquesta Terra de Remences i a pensar en la 3 Nacions, d'aqui 1 mes. Salut i pedals i felicitats al CC Bas per fer aquesta cicloturista la més gran.

1 comentario:

  1. Veo que lo has pasado pipa Marcel, me alegro de tus buenas sensaciones, ahora a por la siguiente... Un abrazo figura.

    ResponderEliminar