domingo, 17 de mayo de 2015

SORTIDA CARRETERA SEGARRENCA VENTOSA I FREDA. 17-5-2015.

Molt bones!!! Després d'una dura setmana, encara no flaquegen els anims per sortir en bici, lo Divendres ja estave mig engripat i no les tenia totes....ahir a la tarda anave mig groggy sota els efectes dels fàrmacs antigripals, pero aquest matí m'he llevat algo bé....em cito amb lo meu col.lega Pepe "Malagueño" a casa seva a les 7'15h. en un matí fresquet (12ºC) pero assolejat....i també em comenta que anava en precari per culpa del pólen, i si afegim un cop que va patir fent feines agropecuàries...en fi, que estabem "touchés"....sortim ja cap a la part alta d'Igualada, i com no....lo avorrit tram del lateral de la A-2 i amb lo vent de cara, passem per Sant Genís i Jorba i ja enfilem la cta. de Copons, trenquem per alli, i au!!! cap a Veciana i no havia manera d'entrar en calor, en fi....enllacem ja amb la cta. dels Tobogans, passem pels Tots i negociem sobradet de pinyons les seves 3 rampes...arrivem a la cta. que ve de Sant Guim, i ben destemplats, fred i vent i tiritant....se'm passa per la testa i per entrar en calor anar a fer els pepinos de l'Abocador de Sant Marti de Sesgueioles....acord total, i a tot plat anem cap alli, passant per sota Segur i Pereres, i poc avans d'arribar a Sant Martí, trenquem per la pista asfaltada i al ratet ja tenim lo pepino de Can Grau, on observo que anave sobrat de ferro (anem bé), i lo meu amic al devant patint (no le he pogut donar cap relleu, en fi..), bona planejadeta vora la Guàrdia Pilosa i ja tenim la Costa Roja, pepino aromàtic (al començar hi ha una granja de porcs).... vaja quina pujada de dos dígits tipus Pinós, pero bé....amb la fresca i el vent ha anat de conya...coronem i apa, a passar fred de nou, breu baixada (i aqui ens donem compte de que no portar manguitos i paravents és molt important....vamos, ni que fóssim de Bilbao)....dolç tram amb algún repetxó fins a Cal Seneca i al ratet ja som a Conill...alli agafem la cta. de Sant Ramón, i a passar més fred, jo ja estave fent juraments en arameu...per més inri vent de costat que una mica més i em tomba de la bici...arribem a Ferràn i lo seu repetxó ha sigut de bon rebut per entrar en calor....després bona planejada fins a Sant Ramón i bona baixada fins les Oluges passant per la Malgosa....veiem que han millorat el ferm que hi ha per alli, sobretot a la zona de la pedrera, que ja tocava.... clar, és que venen el.leccions, i al passar per Sant Ramón, encara he flipat com en pobles de la Catalunya més tradicional hi hagin candidats de partits cavernaris (suposso que deuen ser les tant cararejades llistes fantasmes o el que és presenta deu ser el ximplet del poble), en fi, deixem la politica i continuem....arribem a les Oluges morts de fred i parem al rest. l'Eix, on veiem que lo amo va de cul servint esmorzars i ens diu que ens esperem un quart d'hora.... la cambrera aquella "calenta" no hi era....a més tenia a esmorzar una colla de geganters....Pepe i jo decidim declinar la proposta, i continuem pedalant fins a Cervera, terra de bons motoristes, en especial, Marc Màrquez, jajaja....i com que anem bé de temps anem a Sant Antoli, i com ha canviat el temps, brisa de cua i caloret, fins alli ens marquem una bona serie amb relleus i tot, i ja som a la pedania aquesta de la Ribera d'Ondara, parem al restaurant l'Amistat i amb nova direcció...veiem que hi ha una colla nombrosa esmorzant de jubilats que han vingut en autocar, i demanem l'esmorzar, servei rapid i preu correcte....hem jalat callos de tocino (de primera) amanida, pa, vi, gasosa, cafés i destil.lats galaicos....durant la sobretaula fan presencia per avituallarse els amics del Hard Training-Guimón....conveins ciclistes d'èlit, els amics Lázaro, Alberto, Toni, Paco,Alfonso, etc. etc....on han pres algo per beure. Són les 11'30 h i decidim tornar a Igualada, és clar....fem lo Mortirolet per accedir a l'antiga N-II cap a la Panadella, i en fred, com pica aixó, jajaja.....ja som al vial avans mencionat i amb una temperatura òptima Pepe i jo pugem a tot plat fins a la Panadella, mirem el rellotge i anem bé de temps, amb igual desarrollo anem cap a Sant Guim i ens trobem amb un "vell" fantasma: el fred i el vent.....paciència....anem cap a Mas Vilar i ja baixem fins els Tobogans i Veciana, Copons, i passat l'ultim poble ens trobem alguns de la Colla del CC Eddy Mur (o lo que queda..), els amics Ernesto (77 anys), David i Vallejos....on passat Jorba els hi cardat un bon pal....encara anave amb lo plat gran....en fi, em despedeixo d'aquests companys i amb lo Pepe arribem a Igualada amb temps de pendre uns quintets en companyia dels Salvatges i els Pata Negra que venien de les seves respectives sortides: Btt fins a Sant Guim i carretera fins a Montblanc previa pujada al Coll de Lilla....la sortida, 100 kms rodons, sensacions, malgrat l'incipient grip, em puc donar per satisfet...la tornada ràpida, quasi 27 km/h de promig...en fi, diumenge que vé més. Salut i pedals!!!!