Vistas de página en total

domingo, 31 de mayo de 2015

SORTIDA CARRETERA A PINÓS "ALGO ADEMAMADÉEE" AMB STERRATO PA VARIAR. 31-5-2015.

Bones i felices tardas!!!! Ahir anit gran satisfacció en forma de torneig futbolaire, amb bon balanç pels meus colors, i avui tocava anar, d'una p..... a Pinós....què tinc que dir de Pinós???? un indret acreditat com lo Centre Geographic de Catalunya, vamos, com lo Cerro de los Angeles, pero en versió catalana, a 900 mts i escaig d'altitud...és pot accedir per quatre indrets, a saber:
-Ruta Monyas...més llarga en kms pero amb 2 kms de pujada per Ardevol.
-Ruta Matxote, més curta pero amb la explosiva pujada pel Cementiri, quasi 4 qms, pero amb pendents fins al 17% "no mires p'arriba que te apajaras, jajaja"....jo havia pujat en Btt quand era pista de terra.
-Ruta Megamatxote, fa 4 anys van asfaltar la pujada des de Vallmanya... 6 kms...amb una pendent inicial del 16% i una màxima del 24%....testada per mi al Setembre del 2011, amb clavada inclosa....els altres dos cops que he pujat per alli anava con la "lección aprendida"...i amb mèrit, amb un pinyó de 25...era aquella temporada que estave prim i tot anava rodat....
-Ruta Monyas extendida...és el unic tram que em queda per testar....pujada a Pinós des de Su i 10 kms "llevaderos" amb algún pepino puntual...hàndicap, aqui s'impossa un madrugón i fer 80 kms de cycle per anar a esmorzar a Pinós...cosa que tinc "in mente" enguany...."todo se andará, mejor dicho, se pedaleará"...
Any 2012, any fatidic, i fins ara havia pujat a Pinós per la ruta Monyas.....temps feia que no pujava per algun dels accesos més heavys...avui tocava!!! Anem al grà...em cito amb els amics Pepe, Edu, Oscar i Modesto a les 7'15h del mati...els amics Pata Negra, Rodri, Arjona i Francesc han optat per una altre ruta...l'amic Arjona quand sent Pinós li entren cagarrines, jajaaja....tots 5 ja anem pedalant pel lateral de la A-2 fins a Sant Genis a 21 per hora, contranatura, l'amic Modesto ens anava deixant de roda "el hombre que siempre tenia prisa"...el perdem de vista i jo amb els altres tres cap a Jorba i amb una temperatura fresqueta i òptima, carretera de Copons, pujem la variant, i aqui em quedo una mica, encara tenie les potes fredes, després vaig escurçant distàncies i atrapo els meus amics....sobre el amic "Guadiana" potser ha tirat per Mondoñedo i Venta de Baños per anar a Pinós....en fi, tots quatre passem per Sant Puvim, Prats de Rei a tot plat i ja som a Calaf i molt bé de crono...atravessem aquesta localitat i engaxem la cta. de Pinós, amb un perfil ben ondulat, i més aviat picant en baixada...amb un ferm desastrós, per cert....passem per Aleny, Sant Pere dels Arcs, i ja estem pujant a Puigpelat, amb unes bones rampetes, i alli s'enxampla la carretera i amb un ferm excel.lent...i en format de "falso llano" passem per sota Cal Nadal, breu baixada i au!!! ja tenim lo Angliru de la jornada...la pujada al Santuari de Pinós pel tram clàssic del Cementiri...inicialment un tram pestós d'un km que és feia etern...baixada de pinyons fins al trencall del poble i passat alli fins al Cementiri, a ficar ferro...alli és veia lo terrible tram del 17% a pujar....m'he guardat 2 pinyons, i quand la pujada s'enduria he pujat 1...els meus amics anaven uns mts. endevant....jo pujant com un camió Barreiros i amb força mental (pensant en el gol de Messi i crucificant algún ciclista que li dona por pujar alli)....tres corves a esquerres i la última enganxosa de debó, pero p'alante...els ultims 300 mts encara he pogut baixar pinyons....ja som tots 5 a Pinós, dic 5, perque el Modesto ha pujat per Vallmanya....son les 9'40 i anem a l'Hostal a esmorzar, plé a tope de camacus i pixapins, de fet, el Diumenge fan mercat alli...miraculosament trobem lloc, aixo si, compartint taula amb desconeguts...l'esmorzar??? molt be de preu, 8 €, "con todo"....el Pepe i jo hem demanat taula d'embotits, pa amb tomàquet, i el vi de la casa és d'aquell que taca....destil.lats galaicos per rubricar lo esmorzar este.....decidim la tornada, són les 11'15, donat que el servei ha sigut una mica lent....i a "bote pronto" dic als meus amics de pujar al Centre Geodesic, punt on determina lo Centre de Catalunya...bona rampa de dos digits per pujar alli i fotos al canto....desfem lo cami, i despendoladament ja estem baixant al Cementiri i a la cruilla de la cta. de Calaf engresco als meus companys de pujar a Prades per Vilancosa, 5 kms de pujada multipepinera i amb lo Llorenç escalfant....algú ha agafat rampes, i jo, amb la relació adecuada pujant comodament i sense estrés....baixem tots 4, dic 4, perque "el hombre que tenia prisa, tenia idem..." és donen casos....jajaja....ja a tot plat cap a la Molsosa, i desde alli pujem a Sant Pere dels Arcs, Aleny i pujada a Calaf, alli és despedeixen Edu i Oscar que tenien certa pressa i amb el Pepe anem a testar un tram nou, el trencall de Solanelles per baixar a Prats de Rei....al final del Poligon de Calaf enganxem un carrer mal asfaltat, i al final la gran sorpresa!!! sterrato...en engresquem i per cami de terra a fer btt amb les Flaques....ahir, el Giro va passar per el Colle di la Fenestre amb 10kms de sterrato, i per no ser menys en 3 kms ens plantem a Solanelles, amb algún tram "trialero" i tot, jajaja....asfalt i en bona baixada fins a Prats de Rei, i des de alli i a tot plat i amb el vent de cara baixem a Sant Puvim, Copons, i alli ens atrapa l'amic Julio que venia amb els del CC Eddy Mur grup C o D....tots des de Ponts i ben fragmentats....Pepe, Julio i jo anem pedalant fins a Jorba, Sant Genis, i alli acomiadem al Julio, i cap a casa, eren les 13'45 h i "no habia tiempo pa ná". La sortida, 98 kms, bones sensacions, encara em tinc que treure 10 kgs més dels 20 que em vaig engreixar....velocitat encara no tic, pero força si...bona companyia i bona matinal i en un dia esplèndid i sense gaire calor, que és d'agrair. Salut i pedals!!!














No hay comentarios:

Publicar un comentario