domingo, 26 de abril de 2015

SORTIDA CARRETERA A BIOSCA, ESQUIVANT LA PLUJA. 26--4-2015.

Molt bones, estimats seguidors de les meves aventures amb la bici!!! Avui altre matinal a la saca i bé....en cito a les 7'15h. amb lo meu amic Pepe "Malagueño", en un matí molt núvol pero amb temperatura molt agradable, 14ºC, i desseguida ens fiquem a pedalar per anar a Biosca. Sortim a la Av. Catalunya i ja estem pujant pel sempitern lateral de la A-2 fins a Sant Genis i Jorba, continuem per la antiga N-II, una carretera que dona gust de pedalar, no hi troves ni un cotxe, jejeje....passem per Cal Tetes i el Pont del Ganxo, i ja estem pujant cap a Santa Maria del Camí....veiem que anem a buscar la pluja, donat que a Ponent lo cél estave més negre que l'aixella d'una locomotora a vapor, jajaja....passem per sobre Porquerisses, la Quinta Forca, i recta final per pujar al Port de la Panadella, on lo seu ultim km. es pestós, jejeje....baixem ja cap a Sant Antoli a tot plat, i en baixant s'ens atravessen dos gossos mastodóntics, uns mastins...mansos i carinyosos pero que et podrien fer caure, ens aturem i entretenim aquests animalons...pedalem poc a poc i quan els perdem de vista, continuem amb la nostra despendolada baixada i passant algo de fred....bona planejada pels Comtals i Vergós i ja tenim una tatxuela de 2 kms al 7% de pujada, les Costes de Cervera, que hem negociat amb pinyons de sobres....agafem la cta. de Guissona, una carretera deliciosa pero amb un fals plà una mica avorrit, i amb el vent de cara, passem per sobre Tarroja de Segarra i Bellvei, i en companyia de nombrosos cotxes i autocars, de fet és la cta. que va a Andorra, arrivem a Guissona, ón hi ha la Cooperativa Agropecuaria més important del pais...i excel.lent carretera fins a Biosca, quan hem passat pel camp de Golf ens han caigut unes gotetes de pluja i hem anat amb el "ai" al cor....cap dels dos portavem xubasquero...en fi....són les 10h i amb 63 kms ens aturem a esmorzar a Biosca, al bonic i original restaurant Can Borres, on feia temps que no passava per alli, i....oh, sorpresa!!! ens trobem amb una secció del CC Eddy Mur que també han pujat a esmorzar alli amb les seves bicis, els amics: Modesto, Regino, Julio, Pere, Juan Fuentes, David, Johnny.... en la mateixa taula ja erem 9 ciclistes....bon esmorzar i a un preu imbatible. Son les 11 h i toca tornar a casa, els del CC Eddy Mur tornaràn a Igualada per Guissona, i nosaltres per on han vingut ells, o sigui, per Calaf.....jejeje. Pepe i jo comencem a pedalar, jo amb cadència, teniem vent de cara i amb una relació cómoda arrivem a Torà, alli fico el plat i cap a Castellfollit de Riubregós...després el pestós tram que puja gradualment cap a Cal Sugranyes, encara que els ultims dos kms son enganxosos, jejeej....ja som a Calaf, i comprovem que alli ha plogut, donat la mullena que havia al paviment....anem bé de temps i decidim tornar per Sant Marti de Sesgueioles a tot plat i donant-nos relleus, passem per Pereres, pel seu repetxó, i al rato veiem motos dels Mossos que advertien d'una cursa ciclista, en efecte, la Cursa d'Odena, ens afanyem per no tenir que parar per deixar passar els corredors, i a tot plat el repetxó que hi ha sota Segur, i més motos dels Mossos a tot taco, més velocitat i pels péls arrivem ja al trencall de Veciana on hi havia un cotxe de l'organització....ens diuen que el pelotó baixa de Sant Guim i que podem anar a Veciana tranquilament....comença de nou a xispejar, pero a tot plat anem per la divertida carretera dels Tobogans, passem per Veciana, les Viudes i ja som a Copons...la resta, per Jorba, Sant Genís, lateral de la A-2 en baixada i ja som a Igualada, amb temps d'anar recuperar sals al bar de la xineta, on ens trovem amb la secció salvatge-bttera de la Penya del Quinto: Javi, Jesús, Roger i dos més que no se com es diuen, que havien anat a Ca l'Andorrà...i el amic Francesc que anat amb el Rodri en flaca cap al Pantà de Foix. 115 kms. la nostra sortida, rodadora, cómoda i agradable i esquivant la pluja, bé, no tant...quan he sortit del bar i acomiadarme d'aquests amics, m'ha caigut la "del pulpo"....calamarça i pluja, o sigui, que en 700 mts he flirtejat amb l'hipotèrmia, jajaaja....Salut i pedals!!!!