sábado, 4 de abril de 2015

FLACA RETURNS!!! SORTIDA ON ROAD CAP A CASTELLFOLLIT DE RIUBREGOS. 4-4-2015.

Bones!!! ja som en Setmana Santa, temps de processons, pelicules de Romans on podem vore carreres de quàdrigues, Roma cremant-se o també, Moisés trencant les Taules de la Llei....estrenem un nou mes, Abril, i de pas, el meu retorn a la bici de carretera, després de mig any...em cito amb el meu amic Pepe "Malagueño" per fer una bona sortida en bici, i en un mati fresquet, 9ºC, i una mica ennuvolat ens possem en marxa a les 7'45 h. des de el barri igualadi de Les Flors, enfilem ja per la antiga N-II, lateral de la A-2 amb la clàssica pujada a Sant Genis, on noto que avui les sensacions anaven molt bé....i que em sento molt còmode amb la bici de carretera després de tant temps fent el cabra amb la Btt...amb un pedaleig  ben viu i passant algo de fred arrivem a Jorba, repetxó del Guissona, i ja agafem la cta. de Copons i a bon ritme....trenquem cap a aquest poble, i poc després la carretereta de Veciana que es pedala molt a gust, després continuem pel clàssic tram dels tobogans per entrar en calor, el fred s'estava notant....sortim a la cta. que ve de Sant Guim, i desde alli a tot plat cap a Segur, Pereres i Sant Marti de Sesgueioles, en igual relació continuem fins a Calaf i observem que han renovat el ferm d'aquesta carretera (ja era hora, carai....). Arrivem a Calaf i continuem fins a Can Sugranyes, per un tram una mica pestòs i amb el vent de cara, baixada ràpida, i engresco al meu amic Pepe a testar les carreteretes que hi han al terme de Calonge de Segarra, aixi, doncs, trenquem i passem per sota Dusfort i per una estreta carretera tot planejant i passant fred arrivem a la Roca, baixem des de alli i enfilem la pujada al Cementiri de Calonge, inédita per nosaltres, bona pujada amb rampes fins al 12%...arrivem al Camposanto i espectacular baixada fins la Morera, peeerooooo....lo indret este està en un fondo i toca pujar....quan hem vist el mur que hi ha havia, uffffff...a ficar tot lo ferro i cap amunt, en una pujada de 700 mts al 15%, tot bé encara que en companyia de dos gossets que tenian ganes de gresca, jajaja...(aquests dos murs figuren a la Classica del Murs, una Cicloturista que és cel.lebra per alli)

arrivem a la Gavatxa i trenquem a la dreta, on en espectacular baixada i amb un parell de corbes perilloses ja som a la cta. de Ponts...des de alli, a tot plat i passant fred, jo ja tenia els peus glaçats, i arribem a Castellfollit de Riubregós, on al rest. Can Pep gaudim d'un esmorzar, i que millor per combatre el fred que portavem que demanar ous ferrats, cansalada, botifarra, mongetes, pa amb tomaquet, vi, gasosa, la bonissima coca, i, com no, el cafés i destil.lats galaicos, per variar...mencionar una grata sorpresa alli, un vell amic que feia 25 anys que no el veia, l'Albert, periodiste esportiu i cantautor també, badaloni i que passa els caps de setmana i vacances en aquest bonic poble....hem fet una bona sobretaula i la seva filla Irene com testimoni, jejeje...recordant vells temps i reempendre el fil més sovint, s'han de cuidar les amistats....després d'aquest memorable esmorzar, Pepe i jo reemprenem la tornada, i amb bon pedaleig, cap a Can Sugranyes, on els ultims dos kms. piquen bastant, pero he observat que anava jo sobrat de pinyons (aixó comença a rutllar)....després a tot plat fins a Sant Marti de Sesgueioles, Veciana, Copons, Jorba, Sant Genis, Pla de la Massa i el Molinou....passem de fer la cervessa i cadascú cap a casa seva. 85 kms., sensacions bones, molt bones....la velocitat mitja no és per llençar coets, pero avui m'he notat molt bé....inclós he arrivat a marcar alguna sèrie en trams de pujada, i baixant molt bé amb el meu amic a roda, jejeje....ara ens abonarem a la Flaca fins Octubre o aixi, i espero recuperar aquell "potencial" d'avans...en sembla que anem pel bon cami. Salutacions i Bona Pasqua!!!