domingo, 28 de octubre de 2012

SEMI-MONTSERRATINA AMB TRAMUNTANA ASSASINA I A RITME DE TWIST. 28-10-2012.

El ultim diumenge del mes d'Octubre moltes colles ciclistes de la zona tenen per costum anar a fer la Montserratina, sortida fins la Sacrosanta Muntanya de Montserrat, per anar a recollir el pin allà i gaudir d'una masificada trobada de fidels al mon del pedal... al meu Club han optat varis per participar en la Cicloturista organitzada per la Penya Bonavista de Manresa i Ocisport, empresa igualadina dedicada a muntar events esportius, previ pagament de l'inscripció... en definitiva, avui hem anat "per lliure" i evitant les aglomeracions per accedir a Montserrat... bé, una sortideta normaleta per estirar les cames, aixó si, amb un fort vent lateral que a més d'algú li podria haver fet caure de la bici, com aniré comptant...i es que el tram de baixada des de Can Maçana ha sigut a ritme de Twist, pels remolins que generava el maleit i fort vent...si Chubby Checker aixequés el cap, estaria ben content, jejeje...

A les 8h. del mati, amb un dia ben obert -encetant l'horari d'hivern i havent-hi dormit una hora més- ben assolejat i de moment, sense vent, pero amb una temperatura força fesqueta ens citem els companys David, Regino, Pere, Juan Fuentes, Manel, Josep, Joan i servidor i al esmorzar també s'han afegit els amics Fidel i Ernesto que han baixat en cotxe, seria que tenien fred, jejeje...sortim a tot plat i baixant cap al Barri de Sant Pere d'Odena ja foto un pal, i al Pla de les Gavarreres m'atrapa l'amic David, i a bon paset anem pedalant, de fet, nosaltres dos erem els més joves de la grupetta,jejeje...passat el camp de tir, ja comença el tram a pujar...passem per Can Parera, Castelloli, els Revolts de Cal Llucià, breu tram d'Autovia per enllaçar amb la pujada al temible Coll del Bruc, jejeje....en David i jo anem pujant i donant-nos relleus i evitant el fred...de moment el vent no ens molestava, passem per Montserrat Park, i la resta del grup ben enrere, en fi... continuem pujant pel tram pestós que ens portarà a Can Maçana i ja teniem el vent de cara i ben fred, des de alli es podia contemplar ja les muntanyes nevades del Pirineu, apart de tenir al nostre costat Montserrat....alli, lo que tenia que ser un tram deliciós per baixar, ha sigut bastant perillós... els primers 4 qms. amb molta graveta solta, de fet estàn reasfaltant la carretera, i amb la capa "d'imprimació" per falta d'una altre, graveta que s'havia d'anar amb compte per no lliscar i caure....tram planer i falsos plans per l'altura del polvorí i ja baixant a Ca la Iaia, amb força vent lateral on la bici feia extranys, vamos, com si estigués ballant el Twist, jejeej...tinc que dir que he passat algo de por i tot...el meu amic David anava més endevant, pero s'ha parat a esperar-me al Calvet i tots dos i desafiant al fort vent arribem a Salelles, per després agafar la carretera vella d'Igualada i amb el vent de cara, uffffff...trencall per pujar al Racó de Can Paco, amb la seva rampa cimentada tipus Montagut, amb un 20% de pendent que he pogut pujar molt bé, aixó si, amb tota la tralla possada... encarreguem la taula i al cap d'uns 10 min. apareix el resto de la colla. Alli gaudim d'un bon esmorzar amb truites, mongetes, taula d'embotits, pa amb tomaquet, postres de music... amb moscatell, apart dels cafés, vi i demés...i algun que altre destil.lat....un esmorzar complert i a un preu bastant raonable... bon lloc aquest el de Can Paco, a Sant Salvador de Guardiola. Són les 11'15 h. i ja es hora de tornar a casa, enfilem per la carretera passant pels Maricons i la pujada enganxosa fins el trencall de Canyelles...on en David, Manel i jo donem un recital, parem a esperar la colla i decidim pujar a Castellfollit, 4 kms amb una pendent mitja del 10%, i si afegim el vent de cara, la cosa ha sigut bastant dureta....encara que m'ha sobrat algun pinyo... el pobre Josep ha quedat una mica despenjat pujant alli...coronem Castellfollit del Boix i ja estem baixant fins a Maians, Odena, amb el puto vent de costat...i arrivada a Igualada, amb temps per anar a fer la cervesseta. Sensacions....podria dir que algo bones, encara que els 4 kgs que m'he engreixat s'han notat algo... el problemes que ja saveu han fet palés una mica la meva forma fisica, pero bueno, encara vaig tibant. La sortida, 61 kms i un promig discretet de 22 km/h, encara que amb força desnivell per lo que hem fet avui. Salut i pedals!!!