Vistas de página en total

domingo, 3 de noviembre de 2013

SORTIDA SEGARRENCA I VENTOSA A TARROJA DE SEGARRA, OF COURSE. 3-11-2013.







La Segarra, comarca lleidetana aprop del meu "terrunyo", comarca agricola per excel.lència... avui hem fet una sortida "inédita" per dita comarca, on hi ha un bon entramat de carreteretes secundaries i pobles molt bonics. Aquest mati, assolejat i despejat, amb una temperatura agradable i servidor sortint d'un "conato" gripós, m'he citat amb els companys del CC Eddy Mur, on en el periode fins el mes de Març fem les rutes a decidir entre el grup...veiem que no hi ha cap del grup elitista, i estem els del grup "B" reforçat amb alguns ciclistes de la AC Montbui....discutim la jugada i decidim d'anar a esmorzar a Tarroja de Segarra....sortim a les 8h. i ja estem pedalant, pero jo "en medio de la nada", entre el grup que tivaba i els més tranquils pujant a Sant Genis i Jorba, al final em quedo amb el grup que em seguia i anem fent...  toca pujar la Panadella i poc avans de Santa Maria del Cami, em "quedo" una mica, i amb el dubte on havien anat a parar el grup inicial... passat Porquerises, el meu amic Pere em dona roda i atrapem el grup tots junts coronem la Panadella, al rato una trucada de l'amic David dient que estaven a Sant Antoli amb els companys "escapats"....alla coincidim tots i configurem una grupetta de 12+1 ciclistes, o Jesucrist i els 12 apostols, jejeej( Jordi, Julio, Angel, Sergi, Josep Maria, Juan Fuentes, Vallejo, Carmelo, David, Alex, Isidre, Pere and me).....i tenim una sorpresa no gaire agradable, lo puto vent de cara.... ens fiquem tots a bloc per desafiar a Eolo i a una velocitat discreta anem capejant el temporal fins a Cervera, allà és trenca el grup per estalviar-se la pujada a la capital de la Segarra, uns per la pujada dura i altres pel tunel del terror, entre ells, servidor...dins de Cervera enllacem amb la cta. de Guissona, previ pas per la megarrotonda que hi ha damunt la A2, i amb el puto vent lateral, frontal o lo que fos... anem pedalant, fins que trobem el trencall de Tarroja, i en un parell de qms. som en aquest poble, on és comenta que alli va néixer Cristòfol Colom. Al bar del poble, gaudim d'un esmorzar amb uns plats curiosos de torrades, botifarres esterracades, formatge de cabra....uns plats innovadors que han sigut de la nostra satisfacció.... ben servits i atessos per les dues Annes i a un preu més que correcte...lloc que tornarem en altre ocasió per l'atenció rebuda....son les 11'30 h i toca tornar a casa...aqui s'ha liat parda, jejeej....agafem la cta. de Sant Ramón i al poc rato, jo anava escapat, sento un xiulet i espero el grup....decidim trencar cap al Llor, un de tants pobles que ofereix la Segarra, i des de alli anem a parar a Sant Guim de la Plana... uns decideixen tornar per Guissona i Palouet, i jo tossut i quadriculat i amb l'excusa de que ens allunyaven d'Igualada, decideixo tirar per Vicfred, on tenia el grup d'escapats a la vista i no els he pogut atrapar...em resigno i per aquesta carretera amb un paviment digne del Tour de Flandes vaig pedalant i amb el maleit vent donant-me pel sac....al poc rato ja estic a la cta. de Portell i des de alli, tot solet i tranquil, passo per Ferràn i després pujo a Pujalt, el poble més alt de la meva comarca l?Anoia...on a la seva carretera hi han refugis antiaeris de quan la Guerra Civil i un memorial republicà (veure la foto)...deixem la Memòria Històrica, corono Pujalt i per un cami veinal asfaltat, vaig fins l'Astor amb un perfil trinxacames... agafo la inmensa recta i ja estic a la cta. de Calaf, baixo el coll de Mas Vilar i ja estic a la arxiconeguda cta. de Veciana i Copons, baixant a tot plat... la resta, Jorba, Sant Genis.... i alli m'adelantan el Pere i el David, i quedem per anar a fer la cervesseta, que és de llei, jejeje.... al rato es presenten el Carmelo, el Vallejo, el Jordi, i fem més amena l'hora de recuperar sals....en fi, una matinal guapa, una ruta inedita, un nou lloc per parar a esmorzar, el puto vent i su conchuda madre i 103 qms al sarró amb un promig penalitzat per Mr. Eolo, uns 23 km/h....en fi, salut i pedals.... i na fent!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario